tisdag 6 augusti 2013

Recension: Nivea Active Purifying Mask

Jag var en sväng till stan idag och fick med mig lite smått och gott hem. En sak jag alltid velat testa är ansiktsmasker och idag fick Active Purifying Mask från Nivea smita hem i påsen.
Jag inhandlade den på H&M för 20 kronor och fick då med två applikationer. Nivea Active Purifying Mask innehåller lavamineraler som ska hjälpa till med att rengöra huden grundligt och dessutom vitamin E och Bisabolol som ska verka i återfuktande syfte.

Appliceras generöst, ej nära ögonen eller munnen, och ska verka i 2-3 minuter innan produkten sköljs av med vatten.


Jag tyckte faktiskt om produkten! Eftersom det var första gången jag testade en ansiktsmask hade jag låga förväntningar och trodde inte att lite klet i ansiktet skulle göra någon märkvärdig förändring, men tji fick jag! Nu efter första applikationen är porerna i mitt ansikte inte lika märkbara och man får leta länge och väl innan man hittar en pormask. Huden är matt då överskottet av fett är borta och det känns fräscht.

Jag tänker absolut fortsätta att använda ansiktsmasker, men om jag tänker köpa just den här igen vet jag inte. Nu ska jag söka av marknaden och hitta min favorit i mask-träsket!

Fördelar:
- Lite pengar för mycket produkt.
- Lättillgänglig.
- Bra resultat och en ren känsla på huden som stannar i timmar.


Nackdelar:
- Tråkig förpackning.
- En något damig parfymdoft som gärna kunde fått vara något lättare och fräschare.
- Kladdig att applicera.


1 kommentar: