söndag 1 september 2013

Tips: Liten trähäst från Mysvrån Design

Igår fick jag hem ett mycket fint litet paket från Mysvrån Design - en ny mysig nätbutik som säljer handgjorda inredningsföremål som kommer att förgylla hyllor och charma gäster. I paketet låg en helt underbar trähäst som är 15,5 centimeter hög och 18,5 centimeter 'lång'.



Hästen är handgjord, gjord av furu, målad med matt vit acrylfärg och har ett spetsband med en bedårande pärla runt halsen.
Hos mig står nu pollen stolt på finhyllan och blickar ner över dalälven. Jag som dalkulla är extra förtjust i att trähästen har en form som liknar dalahästen, men att den är mycket mer elegant att ha som prydnadsföremål. Spetshalsbandet bidrar till en feminin och mjuk känsla som verkligen tilltalar mig!

Jag själv, som inte är speciellt händig, kan inte mer än förundras över hantverket och tiden som har lagts ner på hästen. På hemsidan kostar produkten 225 kronor, vilket är ett billigt pris för ett handgjort föremål i den här storleken. Paketeringen är också elegant och personlig, vilket är ett jättestort plus i min bok!

Klicka här för att komma direkt till trähästen.


Mysvrån Design är ett nytt företag som drivs av Skånebosatta Annelie Hansson och det är hon som har både designat och tillverkat alla produkterna. På hemsidan kan du finna hemtrevliga och mysiga inredningsföremål såsom ljusstakar, vägghängen och prydnadssaker!
Det jag älskar med Mysvrån Design är att eftersom sakerna inte är maskintillverkade så kommer alla produkter vara unika och däri ligger mycket av charmen. I ett totalindustrialiserat samhälle där robotar och maskiner konkurrerar ut människor om jobben så ser jag dessa handgjorda föremål som en frisk fläkt!

Klicka här för att komma till startsidan för Mysvrån Design


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar