torsdag 8 augusti 2013

Recension: Max Factor Smoky Eye Effect

Med Max Factor Smoky Eye Effect ska den perfekta kvällssminkningen vara överstökad på ett kick. Först applicerar man stiftet på ena sidan, steg ett, över hela ögonlocket och sedan målar man med steg två i ytterkanten av ögonlocket för att skapa illusionen av sug och djup i blicken.

Går att få tag på relativt lätt vid ställen där Max Factor säljs, ex. Kicks, Lindex, H&M... Beroende på vilken återförsäljare och om produkten är på REA kan den kosta mellan 99-130 kronor.


Jag tyckte inte alls om produkten! Pigmenteringen var svag, särskilt på den mörka änden av stickan, och det var svårt att få till det jämnt och täckande. Hur mycket av den glittriga underskuggan jag än hade på så smetades den ut åt alla håll och kanter och blev nästan klumpig på vissa ställen och så gles att huden syntes igenom på andra.

Nej, jag kan absolut inte rekommendera den här produkten till någon. Jag brukar tycka att Max Factor oftast har dåliga ögonskuggor, men den här tar priset. Lägg istället dina pengar på andra skuggor.

Inom kort ska jag recensera ögonskuggor från märket Too Faced - och jag hoppas att jag får en trevligare överraskning än den här!

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar